Beginnen met fitness

Laatste reactie 03/11/2017 18:48 door Kris
· Markeren als ongelezen
Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Beginnen met fitness tips en triks

Beginnen met fitness is iets wat je niet zo maar kan doen zonder jezelf goed te informeren. Er zijn allerlei voordelen, van er beter uit zien, tot het beter laten werken van het boven kamertje.
Bij fitness liggen er jammer genoeg allerlei gevaren op de loer. Je kan te veel spierpijn krijgen waardoor je gedemotiveerd wordt. Je kan een blessure krijgen waar je de rest van je leven last van kan hebben.
Daarom is het van groot belang dat je goed weet wat je doet. Dat je goed weet wat er fout kan gaan en hoe je dat kan voorkomen. In de video een stukje verder geef ik je een kleine introductie. Vervolgens kan je nog wat tips en tricks lezen over hoe je kan beginnen met fitness.

Alle informatie die jij moet weten voor je begint met fitness
Als beginnende fitnesser moet je je goed laten informeren, je moet een goed uitgedachte strategie hebben die jou de resultaten biedt die je wil hebben.
Maar een personal trainer is ook weer zo duur, dus hoe komt je aan die informatie?
Het is heel simpel, je download mijn gratis fitness startersgids, waar alles in staat wat je moet weten voor je een stap in de fitness zet. Door dat ebook te lezen ga je goed voorbereid en met de juiste kennis de fitness in.
Veel mensen gaan zonder enig verstand van zaken fitnessen en geven het na een jaar op omdat ze maar niet hun gewenste resultaat behalen. Wat komt omdat ze een paar al lang ontkrachte mythes geloven.
Zoals dat het nodig is om een uur lang cardio te doen!
Anders ga je die abs toch nooit zien, zeggen ze dan. En ondertussen pakken ze heel veel rust, en belasten zo alleen hun spiervezels. In de fitness starters gids leer je hoe je met slechts drie keer een uurtje in de week, een atletisch gespierde look kan trainen.


De nieuwste en beste manier van trainen
Het is dus van zeer groot belang dat je goed weet wat je doet in de fitness. Er zijn alleen jammer genoeg een heleboel mythes over beginnen met fitness.
De grootste mythe is nog wel dat het goed is om veel vet te hebben, omdat je dat kan omzetten naar spieren.
Iedereen die een beetje verstand heeft van fitness weet dat dat nooit mogelijk is. Je lichaam gebruikt je vetten namelijk als energiebron. Het is helemaal niet mogelijk om die vetten te gebruiken als eiwitten en er dus spieren mee op te bouwen.
Je kan de vetten wel gebruiken als energiebron, al heb je daar niet heel veel aan. Als je over het algemeen wel gezond eet, heb je die extra energie helemaal niet nodig.
Als je doorzet met het fitnessen, dan zal je vanzelf meer gaan eten omdat je lichaam om meer energie vraagt.
Waar dit eigenlijk op neer komt is dat we al veel verder zijn met fitness dan veel mensen denken. De kennis over ons lichaam is al enorm, en toch zijn er heel veel mensen die nog de oude kennis van de jaren 80 na streven.
Dat is natuurlijk heel erg jammer, je kan veel meer resultaat behalen. Zonder uren cardio of zonder eerst dik te moeten worden.
Dus ik raad je aan om je goed te informeren, beginnen met fitness is niet niks. Zorg dat je de nieuwe kennis onder de knie krijgt, die kan je makkelijk gebundeld lezen in de gratis fitness startersgids uit 2015.
Houd je alsjeblieft nooit vast aan kennis over fitness, en sta dus altijd open voor nieuwe kennis. Je denkt dat je de waarheid kent, maar vergeet nooit dat er geen echte waarheid is maar dat er voor jou alleen jouw waarheid bestaat.
Mark Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Het is goed de laatste ontwikkelingen te volgen, vooral afkomstig uit de wetenschap.
Jirka van Helvoirt 1 jaar geleden geplaatst
Kris, hoi. Ik heb een vraag. Ik heb last van podiumvrees of drempels die ik moet overwinnen om te gaan sporten. Jij nog goede tips hoe ik makkelijker mij zet tot sporten?
reactie op @jirkavanhelvoirt:
Kris Baudoin Hey jirka, helemaal niet raar wat je ervaart! Heel veel mensen hebben daar last van en het is dus niet zo dat je iets te kort komt ofzo.

Ik raad mensen altijd aan gewoon te beginnen met iets, al is het maar tien keer opdrukken per dag. Of 30 squats per dag. Het aller belangrijkste is namelijk dat jij jezelf gaat zien als een sporter. Zolang jij denkt dat je lui bent en niet kan gaan sporten is dat ook zo!

Met dat inzicht in je hooft kan je gewoon drie keer in de week iets aan sport gaan doen. Al is het een maaltijd eten die veel eiwitten bevat. Ik ben begonnen met een thuis trainingsprogramma. Zoek op Youtube vrouwen trainingen op en doe dat drie keer in de week tien minuten. Doe dat gewoon tot je honger krijgt naar meer. Zoals ik al eerder zij, je moet gewoon beginner en er aan gaan wennen dat je nu een sportief persoon bent!
1 jaar geleden

Beantwoorden

Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Voor de mensen die willen beginnen met fitness, zie ook de gratis fitness startersgids bij de trainingen!
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 01 February 2017 om 15:19
Aantal lezers 10
Aantal reacties 5