Droog trainen voor mannen.

Laatste reactie 15/02/2017 18:38 door Kris
· Markeren als ongelezen
Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Droog trainen of ook wel cutten genoemd houd in dat we veel extra vet gaan verbranden zodat je spieren beter zichtbaar worden. Droog trainen wordt vaak gedaan na het bulken, om alle ( overbodig) aangekomen vetten weer te verbranden. Ik persoonlijk vind dat droog trainen nooit nodig hoeft te zijn maar dat je gewoon moet voorkomen dat je ooit hoeft droog te trainen. Het is namelijk veel verstandiger om je lichaam te stimuleren in de hormonen die je maakt om vet kwijt te raken.

Droog trainen fitness

Droog trainen in de fitness wordt vaak verkeert uitgevoerd, veel fitnessers gaan om droog te trainen in de fitness veel cardio doen. Dit is niet alleen verschrikkelijk saai, maar het kan ook nog eens veel gemakkelijker gedaan worden! Er zijn namelijk vier hormonen in ons lichaam die voor ons fitnessers heel belangrijk zijn. De twee hormonen voor spiervorm en spiergroei hebben we al genoeg behandeld. Dus zal ik je maar gaan uitleggen hoe het met de twee vet verbrand hormonen zit. Die heb je namelijk twee, één voor het stimuleren dat het vet van de opslag weg komt en beschikbaar wordt voor verbranding of afvoering. De andere is voor de verbranding stimulans of voor de afvoer.
Nu is het dus de kunst bij droog trainen om en voor te zorgen dat je je lichaam prikkelt om die twee hormonen meer aan te maken! En dat doen we niet door uren cardio. Nee we stimuleren die twee hormonen en ook de hormonen die spiergroei stimuleren door compound oefeningen. Door die oefeningen belasten we het lichaam erg zwaar, en daarbij ook ons centrale zenuwstelsel. Daarnaast is het van groot belang dat je niet te veel rust pakt. Als je te veel rust pakt gaat je lichaam namelijk nooit veel vetten verbranden. Met een wat kortere rust, en een wat meer complexe manier van trainen. Kunnen we er voor zorgen dat je tot wel 48 uur lang veel meer ( opgeslagen ) vetten verbrand.

Droog trainen dieet

Droog trainen met een dieet klinkt natuurlijk heel gemakkelijk, en ik zal je vertellen dat dat ook zo is. Droog trainen met een dieet is namelijk het aller domst wat je kan doen! Het is veel slimmer om in het algemeen gewoon gezond en goed te eten. Als je meer wil afvallen volg dan de tips hier boven om lees een artikel over fitness voeding. Door over het algemeen gezond en goed voor je training te eten ben je al een heel end. Over voeding hoef je dan niet meer in te zitten, en je kan je dan veel beter op je training focussen. Want hoe je het ook went of keert, rust en eten zijn even belangrijk al de training zelf. Maar als de training niet goed is...
Droog trainen dieet is dus nooit nodig, een dieet kan zelfs gevaarlijk zijn voor een fitnesser. Behalve het paleo dieet dan;) Veel diëten laten of een heel belangrijke voedingstof weg of verbieden genoeg te eten. Kijk, het is natuurlijk zo dat je minden calorieen binnen wil krijgen dan als je verbrand. Maar als je lichaam echt een te kort heeft, gaat die in de verdediging. Je gaat dan eerst even vermageren, maar als je dan weer genoeg voeding binnen krijgt gaat je lichaam dat als een gek op slaan. Om zo te voorkomen ooit weer een tekort te krijgen. Daarnaast is het ook nog eens killer voor je testosteron, door al de cortisol die je aanmaakt als je lichamelijke stress ervaart. Zo neemt je lichaam dus ook nog eens in spiermassa af!
Lucas Vermeerlen 1 jaar geleden geplaatst
Mooi artikel en nuttige informatie, maar als je over het algemeen gezond eet. En dus geen dieet eet wat je aanraad. Hoe kan je er dan voor zorgen dat je calorie innamen lager is dan je dagelijkse verbranding?
Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Ik heb het hier over het volgen van een bepaald dieet, bijvoorbeeld een koolhydraat arm dieet. Of een dieet waarin je heel veel van een bepaald product eet. Het over het algemeen gezond eten betekent niet dat je niet bijhoud wat je eet. Dus je kan dan alsnog onder je dagelijkse verbranding zitten!
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 15 February 2017 om 14:38
Aantal lezers 5
Aantal reacties 3