Hoe boost je je groeihormoon en testosteron

Laatste reactie 13/02/2017 19:22 door Lucas
· Markeren als ongelezen
Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Je groeihormoon en testosteron zijn twee hormonen die bij een man zorgen voor de ontwikkeling van spiermassa . Testosteron is het mannelijke hormoon wat er voor zorgt dat je je op een mannelijke manier ontwikkeld. En groeihormoon is het hormoon wat er voor zorgt dat spieren toe gaan nemen in massa. Testosteron en groeihormoon zijn dus samen verantwoordelijk voor het ontwikkelen van grote spieren. Zonder testosteron zouden we namelijk vrouwelijke spieren ontwikkelen die dus geen massa bevatten. En zonder groeihormoon gaan de spieren ook niet groeien. In dit artikel gaan we er dus verder op in, hoe wij ons lichaam op een natuurlijke manier kunnen prikkelen om deze hormonen meer aan te gaan maken. Deze informatie zou iedereen die met fitness bezig is moeten weten. En daarom gaan we dit onderwerp hier dan ook uitgebreid behandelen.



Het belang van complexe oefeningen
Complexe oefeningen zijn oefeningen waarbij je meerdere spieren tegelijk belast. Dit heeft meerdere voordelen, en wij gaan nu het belangrijkste onderdeel daarvan behandelen. En dat is natuurlijk de hoeveelheid groeihormoon en testosteron die deze oefeningen met zich mee brengen. Door meerdere spieren tegelijk te belasten ziet ons lichaam dit namelijk als een veel zwaardere belasting dan als je je lichaam alleen spier voor spier prikkelt. Als er meer spieren belast worden gaat ons centraal zenuwstelsel dit ook veel zwaarder vinden. Doordat ons lichaam dit zo veel zwaarder gaat vinden worden er verschillende processen op gang gebracht. Een van die processen is dat ons lichaam gestimuleerd wordt om veel meer groeihormoon en testosteron aan te gaan maken.

Wanneer worden de hormonen daadwerkelijk gemaakt
De hormonen groeihormoon en testosteron worden voornamelijk in onze rem slaap gemaakt. In het volgende filmpje wordt uitgelegd hoe je kan zorgen dat je lang in de remslaap zit en dat je dus de hormonen goed aan gaat maken. Zonder een goede nachtrust heeft het lichaam namelijk niet genoeg tijd om groeihormoon en testosteron aan te maken.
En het is natuurlijk verschrikkelijk jammer als je goed traint, goed eet en dus veel groeipotentie hebt. Maar dat je vervolgens door twee uur minder slaap toch veel minder in spiermassa en lichamelijke kracht toeneemt.
Boris Bergersen 1 jaar geleden geplaatst
Echt een interessante duidelijke video, wel een beetje lang maar dan weet je ook wat. Ik begrijp nu veel beter hoe mijn lichaam werkt bij het trainen, begint nu een beetje overzichtelijk te worden wat van processen er allemaal plaats vinden. Best gek hoe dat werkt met groeihormoon en testosteron, maar van de andere kant ook wel weer logisch dat het allemaal zo op elkaar reageert. Het verklaart ook wel weer een hoop zeg maar!

Blijf zo doorgaan Kris!
reactie op @borisbergersen:
Kris Baudoin Kijk! Dit zijn van die heerlijke berichtjes die mij ook weer motiveren. Fijn dat je er wat inzichten uit hebt kunnen halen Boris, keep up the good work ;)
1 jaar geleden

Beantwoorden

Alex Dekker 1 jaar geleden geplaatst
Erg leerzaam dit, wel een beetje lang verhaal. Maar dan is het ook echt duidelijk. Meer iets voor mensen die echt iets willen weten.
reactie op @alexdekker:
Kris Baudoin Dat is inderdaad waar. Niet echt een kleine uitleg, dat vind ik altijd lastig bij zo'n belangrijk onderwerp.
1 jaar geleden

Beantwoorden

Lucas Vermeerlen 1 jaar geleden geplaatst
Haha dacht dat je dit in moest spuiten wil je er resultaat van halen. Maar eigenlijk best logisch dat je lichaam hier zelf mee werkt en je er dus ook op moet letten met trainen.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 01 February 2017 om 15:53
Aantal lezers 9
Aantal reacties 6