Vaak wordt onderschat om hier goed rekening mee te houden. Het is heel belangrijk om een spier niet te lang te laten rusten. Als de spier belast raak, dan duurt het namelijk 24 tot 72 uur tot de spier volledig aangepast is en dus iets sterker en groter is geworden. Maar na deze 72 uur past je spier zich dus wel weer langzaam aan op niet belast worden. Wacht je dan te lang met je spier belasten, dan komt je spier weer op hetzelfde niveau als dat je hem de vorige keer had toen je hem belaste. Je bent er dan dus niks op vooruit gegaan. Al ga je iedere dag naar de fitness, maar je traint iedere dag maar één spier, zelfs dan ontwikkeld je spier zich maar langzaam. Veel mensen denken dat dit niet klopt aangezien bodybuilders ook soortgelijke trainingen doen. Alleen vergeten ze dan dat een bodybuilder twee of drie keer per dag traint, en daarbij nog anabolen gebruikt ook, niet te vergelijken met ons dus.  

Wat de norm is voor een constante ontwikkeling van kracht en spiermassa? De spier moet gemiddelt twee keer per week belast worden. Dus stel je doet een push pull leg routine, dan train je zes dagen in de week. Drie dagen achter elkaar, dag één pusch bewegingen, dag twee pull bewegingen, en dag drie benen. Dan een dag rust, en dan herhaalt het zich weer. Houd jij je aan de regel dat iedere spiergroep twee keer in de week belast moet worden, dan ga je snel meer resultaat krijgen als je dat voorheen nog niet deed.

Als je het hier niet mee eens bent, of je hebt een vraag, dan hoor in die graag hieronder zodat je verdere informatie kan verlenen?