Het gebeurd heel vaak, mensen gaan een paar maanden trainen en zien snel spierontwikkeling. Aangezien je lichaam nog nooit belast is hoef je ook alleen maar een beetje op apparaten te trainen en je krijgt gegarandeerd resultaat. Maar na die eerste drie maanden denken mensen dan ook dat zij genoeg weten om gespierd te worden. Zij hebben immers in een zeer korte tijd wat spiermassa ontwikkeld, dus denken ze meteen alles te weten. Jammer genoeg werkt het niet zo, je moet veel meer kennis hebben of persoonlijke begeleiding om spiermassa te ontwikkelen na je beginners fase. Na de beginners periode is het veel lastiger om spiermassa aan te leggen, en moet je dus met meer aandacht naar je kennis over trainen kijken. Ik zal je de meest belangrijke onderwerpen geven zodat je weet wat je vooral dient te begrijpen. 

Complexe oefeningen:

Complexe oefeningen zoals bankdrukken, squatten, optrekken enz. Zijn de basis van je training, deze zijn erg moeilijk uit te voeren en het duurt lang voordat je deze goed kan uitvoeren. Hier moet dus veel aandacht aan besteed worden. 

Voeding: 

Training is alleen de prikkel, voeding is het middel waarmee de spieren gebouwd worden. Je lichaam heeft de juiste koolhydraten, vetten, en eiwitten nodig. Hier is het meeste kennis over beschikbaar en hierover ben je eigenlijk nooit uitgeleerd. 

Rust & herstel:

De prikkel is het trainen, het eten is het bouwmiddel, en nu moet het nog gebouwd worden. Dit gebeurd in de rust, en vooral in de slaap. Het is belangrijk om een goede slaap te hebben, en om genoeg rustdagen te hebben. 

Wil je meer weten over deze onderwerpen en echt heel de basis begrijpen. Ga dan naar gratis trainingen en download de fitness startersgids. Na de fitness startersgids begrijp je volledig wat je te doen staat en heb je een duidelijke visie.