Wat moet je doen als je heel moeilijk aankomt?

Laatste reactie 17/10/2017 12:26 door Steven
· Markeren als ongelezen
Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Vaak denken magere mensen dat ze nooit gespierd kunnen worden, en ik snap heel goed dat dat moeilijk voor te stellen is. Tog kan iedereen gespierd worden die gespierd wil worden, hoe mager je ook bent. Als je heel moeilijk aankomt, dan heeft dat te maken met je metabolisme. Je metabolisme werkt zo goed dat je lichaam heel snel alles verbrand wat er binnenkomt. Veel mensen zijn heel jaloers op mensen die dat hebben, de meeste mensen moeten namelijk erg oppassen met wat ze eten. Maar als zo’n mager aangelegd persoon aan wil komen in spiermassa, dan lijkt deze gaven opeens een vloek. Je bent dan een zogenaamde hardgainer, net als ik. Ik ben van mijzelf eigenlijk ook heel mager, een dun lang mannetje. Eigenlijk helemaal niet lang maar dat lijkt als je zo dun bent. Nu ben ik dat niet meer, veel mensen die mijn lichaam beoordelen stellen zelfs dat ze denken dat ik makkelijk spier aan maak. Maar dat is dus niet zo!

Het is eigenlijk heel simpel voor iemand die moeilijk aan kan komen. Je moet zoveel mogelijk eten, en je mag iets meer op compound oefeningen zoals squatten bankdrukken en optrekken letten. Je moet focussen op spiermassa, en niet al te veel op definitie. Laat die isolatie oefeningen dus nog even achterwege. Het is wel heel belangrijk dat je gezond blijft eten, veel ongezond eten draagt namelijk niet bij aan een goede spierontwikkeling. Een shake kan al veel schelen, door de shake krijg je veel eiwitten binnen zonder dat deze je maag erg vullen. Zo blijft er meer ruimte over voor meer calorieen bevattende producten.

Heb jij nog tips voor een hardgainer, of heb jij er zelf ervaring mee? Laat het ons weten onder dit bericht, ook als je vragen hebt natuurlijk.
Alex Dekker 1 jaar geleden geplaatst
Is het dan ook aan te raden om zo'n weight gainer shake aan te schaffen? Een vriend van mij die best gespierd is gebruikt die shakes namelijk maar een andere gast die ik ken uit de fitness zegt weer dat het onzin is en je net zo goed een schep suiker toe kan voegen aan een normale shake en dat je dan hetzelfde hebt. Hij doet dat natuurlijk niet echt, maar dat gebruikt hij als voorbeeld voor dat zo'n shake gewoon onzin is en eigenlijk best ongezond is. 
Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
Dit is een leuke video over wat je het beste kan eten als je gaat bulken.

https://youtu.be/iXD3c3qDE5s
Kris Baudoin 1 jaar geleden geplaatst
@alexdekker

Je vriend heeft gelijk, een weight gainer is ongezond en bevat veel calorieën door suikers en vetten. Een weight gainer is dus nooit aan te raden en belachelijk dat het verkocht word. 
Steven Lockhart 1 jaar geleden geplaatst
Maak je eigen weight gainer! 
Je kunt spelen met ingrediënten tot je zelf iets lekker(der) vind: Dit zuig ik zo uit mijn duim en is ongeveer 1000 kcal;;

500 ml melk
1 banaan
1-2 schepjes proteine poeder (whey, soya of wat je maar wil, kan ook met pompoenpitpoeder)
2 hele eieren
50 gram havermeel/super fine oats (of havermout, maar dit is veel minder lekker en zakt naar de bodem)
2 eetepels pindakaas of een andere notenpasta 


Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 11 October 2017 om 14:35
Aantal lezers 9
Aantal reacties 5