Weer strak in het velletje komen na zwangerschap

Laatste reactie 05/06/2018 20:14 door Kris
· Markeren als ongelezen
Shanti Verheijden 4 maanden geleden geplaatst
Hoi hoi!
Inmiddels 3 maanden geleden bevallen en ik voel wel de behoefte wat te trainen om mn lichaam terug te krijgen. Vooral mn buik wil ik trainen maar moet ik wel rustig opbouwen. Het moet daarbij niet te belastend zijn voor mn rug. Sit ups vind ik daarom bijvoorbeeld erg vervelend. Daarnaast zou ik mn triceps, bovenbenen en billen willen trainen. Ik hoor graag wat voor oefeningen ik kan doen en als er oefeningen zijn die meerdere gebieden tegelijk traint zou top zijn!  
Kris Baudoin 4 maanden geleden geplaatst
Hey Shanti,

Zes weken na de bevalling kan een vrouw weer gaan sporten, en dat is dan ook een heel goed idee. De buikspieren worden aan de kant geduwd en de bekkenbodemspieren worden ook erg veel opgerekt bij de bevalling. Het is een goed idee om nieuwe activering in deze spieren te brengen om zo snel mogelijk weer optimaal te functioneren. 

Zie hier een voorbeeld van bekkenbodemoefeningen: 



Door deze oefeningen stimuleer je optimaal functioneren waardoor ongewenst urineverlies of andere problemen voorkomen kunnen worden. Ik ga door je uitleg er van uit dat gezondheid niet perse je doel is, het lijkt er op dat je uiterlijk ook een rol speelt.

Je noemt verschillende spiergroepen die je wil trainen, jammer genoeg werkt het lichaam niet zo. Als je bepaalde spieren gaat isoleren en dat niet bij de rest doet, dan ben je een garantie tot blessure aan het trainen. Mijn ervaring is dat mensen denken dat ze niet "serieus" trainen en dat ze daardoor niet snel problemen zullen ervaren. In werkelijkheid zul je ook geen verandering ervaren of zien als je niet serieus je lichaam belast, zo wel, dan train je serieus ;) 

Alsnog hoef je niet veel te doen om je fitter, sterker, en mooier te maken. Wat veel vrouwen doen met jouw doel is Pilates. Pilates is een trainingsleer die uitgevonden is om militairen die herstellende in bed liggen, toch al voor te kunnen bereiden op lichamelijke belasting. Al snel werd deze trainingsleer overgenomen door vrouwen, aangezien het resulteert in een mooier middel, strakke en gestroomlijnde spieren, en een gezonde houding. Een gezonde houding zorgt er op zijn plaats weer voor dat het vrouwelijke schoon meer tot zijn recht komt. Er zijn veel pilates video's van slechts tientallen minuten waarmee je met consequentie al heel mooie resultaten kan behalen. 

Hier is een voorbeeld van pilates: 



Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 05 June 2018 om 14:59
Aantal lezers 3
Aantal reacties 2